Grafica pe calculator

 

[ANUNT-6/5/2020] Avand in vedere suspendarea activitatilor didactice
la UAIC, documentul administrativ de
aici a suferit unele modificari;
versiunea sa reactualizata poate fi gasita
aici. Modificarile constau, in
principal, in eliminarea testului scris optional si neplafonarea punctajelor
de la laborator (deci studentii care doresc pot sa rezolve toate temele
propuse). Nu a fost adusa nicio modificare formulei de calcul a PL si a
punctajului minim de promovare.

 

Pe perioada suspendarii activitatilor didactice la UAIC pe listele de e-mailuri
ale anului al 3-lea au fost trimise mesaje referitoare la desfasurarea on-line
a laboratoarelor si cursurilor. Daca nu ati primit aceste mesaje trimiteti un

e-mail titularului de curs.

 

Evaluare

Informatii despre evaluare, tematica cursului, bibliografie, etc. se gasesc aici.

 

Test scris (OPTIONAL)

 

Punctaje laborator
9 iunie 2020,
6 iunie 2020,
1 iunie 2020,
27 mai 2020,
23 mai 2020,
20 aprilie 2020
.

 

Numerotarea saptamanilor (la cursul de Grafica pe calculator)
16 saptamani, din care
saptamani de predare/EVP(evaluare pe parcurs): 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13

saptamani de evaluare (alta decat EVP): 14,15,16.
Tot ce apare pe aceasta pagina se refera la aceasta numerotare.

 

Numerotarea saptamanilor (la cursul de Grafica pe calculator)
16 saptamani, din care
saptamani de predare/EVP(evaluare pe parcurs): 1,2,3,4,5,6,7 si 9,10,11,12,13,14,

saptamani de evaluare (alta decat EVP): 8 si 15,16.
Tot ce apare pe aceasta pagina se refera la aceasta numerotare.

 

Cursuri 0,1,2,3,4,5,6,7.

 

Laboratoare 

Nu trimiteti prin e-mail teme
decat daca va sunt solicitate
sau acest lucru este mentionat in coloana Observatii in dreptul temei (temelor) respective !

 

Trimiterea prin e-mail a temelor NU TINE LOC DE PREZENTARE !
In concluzie: o tema trimisa prin e-mail dar neprezentata valoreaza 0 (zero) puncte.

 

Temele se pot lucra in laboratoarele Facultatii utilizand Microsoft Visual Studio sau Bloodshed Dev-C++.


Arhivele continand fisiere sursa C++ (pentru Microsoft Visual Studio 2010 si Bloodshed Dev-C++) si proiecte (Bloodshed Dev-C++) se obtin accesand link-urile surse de mai jos. Atentie: fisierele sursa nu coincid, deci daca alegeti sa lucrati cu un anumit utilitar atunci folositi fisierele sursa din folderul corespunzator utilitarului respectiv (nu folositi fisierele la care fac referire problemele din teme - ele au fost testate utilizand Visual C++ 6.0).

 

Daca utilizati Microsoft Visual Studio instalat in laboratoarele facultatii atunci creati un proiect avand urmatoarele caracteristici: Visual C++, Win32 Console Application, Create directory for solution, Empty project. Descarcati utilitarul GLUT si adaugati fisierele sursa. Pentru detalii accesati filmul (avi sau mp4). Filmul a fost realizat pentru Microsoft Visual Studio 2010 dar poate fi utilizat si pentru variante ulterioare (acele optiuni care nu apar in film ar trebui resetate). In cazul in care aveti drepturi de administrator pe calculator atunci instalati utilitarul GLUT conform indicatiilor de aici si modificati in fisierele sursa directiva #include "glut.h" in #include <GL/glut.h>.

 

Daca utilizati Bloodshed Dev-C++ instalat in laboratoarele facultatii utilizati pentru rezolvarea temelor proiectele pe care le-ati descarcat (ele au deja setate anumite optiuni pentru compilare si linkeditare : -DFREEGLUT_STATIC, -lfreeglut -lglu32 -lopengl32 -lwinmm -lgdi32).

 

In cazul in care utilizati Bloodshed Dev-C++ instalat in laboratoarele facultatii (fara FreeGLUT instalat) utilizati acest proiect. Dezarhivati arhiva proiectfreeglut.zip si conformati-va indicatiilor din README.txt.

 

Daca lucrati pe Linux, folositi acest proiect si conformati-va indicatiilor de aici.

Tema

Termen de
predare

Observatii

Saptamana 01: tema 1.

Saptamana 02: tema 2, lucru teme anterioare.

Saptamana 03: tema 5, lucru teme anterioare, evaluari teme.

Saptamana 04: tema 3, lucru teme anterioare, evaluari teme.

Saptamana 05: tema 4, lucru teme anterioare.

Saptamana 06: lucru teme anterioare, nu este propusa o noua tema.

Saptamana 07: evaluari teme, lucru teme anterioare, nu este propusa o noua tema.

Saptamana 08: tema 6, evaluari teme, lucru teme anterioare.

Saptamana 09: tema 7,8, evaluari teme, lucru teme anterioare.

Vacanta: 20 aprilie - 26 aprilie.

Saptamana 10, 11, 12, 13: evaluari teme, lucru teme anterioare.

Saptamana 14, 15, 16: saptamani de evaluare; activitati anuntate prin e-mail (daca este cazul).

1 , surse

saptamana 3

2 , surse

saptamana 4

5 , surse

saptamana 6
marti, 24 martie
12:00

IMPORTANT !
verificarea temei va incepe in saptamana 6/16 si va fi finalizata, pe cat posibil, in saptamana 7/16

Rezolvarea problemelor se va face intr-un
singur fisier sursa avand denumirea
t5 nume1prenume1 nume2prenume2.cpp.

 

Acest fisier sursa se va trimite atasat, prin e-mail, la
adresa indicata la laborator pana la data indicata in coloana Termen de predare. Pentru temele trimise dupa aceasta ora/data se aplica penalizari pentru intarziere.

 

Nu trimiteti fisierul de mai multe ori!

3

saptamana 7
duminica, 5 aprilie
12:00

IMPORTANT !
verificarea temei va incepe in saptamana 8/16 si va fi finalizata, pe cat posibil, in saptamana 9/16

Aceleasi precizari ca la tema 5.
Trimiteti doar fisierul sursa .cpp.

4

saptamana 8
duminica, 12 aprilie
12:00

IMPORTANT !
verificarea temei va incepe in saptamana 9/16 si va fi finalizata, pe cat posibil, in saptamana 10/16

Aceleasi precizari ca la tema 5.
Trimiteti doar fisierul sursa .cpp.

6 , surse

saptamana 10/16
duminica, 3 mai
12:00


IMPORTANT !
verificarea temei va incepe in saptamana 11/16 si va fi finalizata in saptamana 12/16

Aceleasi precizari ca la tema 5.

Trimiteti doar fisierul sursa .cpp.

7 , surse

saptamana 11/16

duminica, 10 mai

12:00


IMPORTANT !
verificarea temei va fi finalizata in saptamana 13/16

Aceleasi precizari ca la tema 5.

Trimiteti doar fisierul sursa .cpp.

8

saptamana 13/16


IMPORTANT !
verificarea temei va fi finalizata in saptamana 14/16

Pentru indicatii, trimitere, evaluare conformati-va
indicatiilor din directorul temei.

 

 

 

 

Legaturi utile

1.   Biblioteca OpenGL

1.   OpenGL Manual Pages (HTML)

2.   Specificatia OpenGL 1.5 (pdf)

3.   Specificatia GLUT 3 (HTML)

4.   Copie locala a specificatiei OpenGL 1.5 si GLUT 3

5.   Biblioteca GLUT (copie locala).

6.   Grafica in LaTeX (tutorial utilizare pachet TikZ; util in realizarea de publicatii stiintifice).

2.   Carti