Cunoaşterea Utilizatorului

Caracteristicile populaţiei de utilizatori:

  • vârstă, gen, etnicitate
  • educaţie
  • abilităţi fizice
  • experienţa generală în utilizarea calculatorului (eventual, a platformei-ţintă a aplicaţiei)
  • abilităţi (skills): uşurinţa de a tasta, de a citi etc.
  • experienţa în domeniu
  • experienţa în ceea ce priveşte tipul software-ului dezvoltat
  • mediul de lucru şi alţi factori sociali
  • relaţii cu alte persoane şi şabloane de comunicare (communication patterns)
Īntrebări
  • Cum va fi folosit software-ul?
  • Cine va utiliza software-ul?
  • Cât de frecvent va fi folosit?
  • Cât timp va fi utilizat?
  • Cât de uşor va fi de utilizat software-ul?
  • Cât de portabil va fi software-ul?
User Experience - UX
  • Maniera de "comportare" a unui produs şi de utilizare concretă a sa de către public
  • Modul de percepţie a produsului (serviciului) de către persoanele care-l folosesc şi plăcerea/satisfacţia înregistrată
    Context UX
  • "Wii provides an experience like no other. You don't just play Wii. You experience it." {Video}
Asking People

What people can't tell you...

  • Functional fixedness: People understand their world within a structure that imposes limitations. It's hard to see outside that structure
  • What they would do / like / want in hypothetical scenarios
  • How often they do things
  • The last time they did something
  • How much they like things on an absolute scale
  • So, you cannot simply ask people what features they would like in a tool.

What people can tell you ...

  • What they "generally" do
  • How they do it
  • Their opinions about their current activities
  • Their complaints about their current activities
  • How much they like one thing compared with another
Prototipizare

Reprezintă o etapă īn procesul de dezvoltare al unei interfeţe. Pentru proiectarea şi testarea interfeţei cu utilizatorul se poate folosi metodologia LUCID

Oferă posibilitatea de a exprima concepţia de ansamblu a interfeţei, incă din primele faze ale proiectării. Avantaje:

  • dinamică
  • permite experimentarea interacţiunii om-calculator
  • permite descoperirea lipsei unor cerinte
  • ajută la testarea proiectului
  • furnizează o parte din funcţionalitate cât mai repede posibil
  • atrage utilizatorii în cadrul procesului de proiectare

Tipuri:

  • Sketches
  • Storyboards
  • Wizards
  • Diagrams & Frameworks
  • Hand Made Constructions
  • Machined Constructions
  • Virtual Models
  • Graphics
  • Role Play, Experiences
  • Video
  • etc.
Exemple de Prototipuri