Cunoaşterea Utilizatorului
Caracteristicile populaţiei de utilizatori:
- vârstă, gen, etnicitate
- educaţie
- abilităţi fizice
- experienţa generală în utilizarea calculatorului (eventual, a platformei-ţintă a aplicaţiei)
- abilităţi (skills): uşurinţa de a tasta, de a citi etc.
- experienţa în domeniu
- experienţa în ceea ce priveşte tipul software-ului dezvoltat
- mediul de lucru şi alţi factori sociali
- relaţii cu alte persoane şi şabloane de comunicare (communication patterns)
Īntrebări
- Cum va fi folosit software-ul?
- Cine va utiliza software-ul?
- Cât de frecvent va fi folosit?
- Cât timp va fi utilizat?
- Cât de uşor va fi de utilizat software-ul?
- Cât de portabil va fi software-ul?
User Experience - UX
- Maniera de "comportare" a unui produs şi de utilizare concretă a sa de către public
- Modul de percepţie a produsului (serviciului) de către persoanele care-l folosesc şi plăcerea/satisfacţia înregistrată
- "Wii provides an experience like no other. You don't just play Wii. You experience it." {Video}
Asking People
What people can't tell you...
- Functional fixedness: People understand their world within a structure that imposes limitations. It's hard to see outside that structure
- What they would do / like / want in hypothetical scenarios
- How often they do things
- The last time they did something
- How much they like things on an absolute scale
- So, you cannot simply ask people what features they would like in a tool.
What people can tell you ...
- What they "generally" do
- How they do it
- Their opinions about their current activities
- Their complaints about their current activities
- How much they like one thing compared with another
Prototipizare
Reprezintă o etapă īn procesul de dezvoltare al unei interfeţe. Pentru proiectarea şi testarea interfeţei cu utilizatorul se poate folosi metodologia
LUCID
Oferă posibilitatea de a exprima concepţia de ansamblu a interfeţei, incă din primele faze ale proiectării. Avantaje:
- dinamică
- permite experimentarea interacţiunii om-calculator
- permite descoperirea lipsei unor cerinte
- ajută la testarea proiectului
- furnizează o parte din funcţionalitate cât mai repede posibil
- atrage utilizatorii în cadrul procesului de proiectare
Tipuri:
- Sketches
- Storyboards
- Wizards
- Diagrams & Frameworks
- Hand Made Constructions
- Machined Constructions
- Virtual Models
- Graphics
- Role Play, Experiences
- Video
- etc.