Cosmin Vârlan

Orarul meu

Baze de date / Practică SGBD

Pagina cursului este aici.

Pagina laboratorului este aici.

Cursuri PSGBD

Tranzactii
Indexare [1,2,3]

Cateva exercitii

Verifica-te cat de bine stii sa recunosti dependentele:

Tehnologii Web

Proiecte TW

Laborator 1 - HyperText Markup Language

Intro:
Resurse:
Instrumente:

Laborator 2 - CSS [1/3]

Prezentare:
Resurse:
Instrumente:
Amuzament:

Laborator 3 - CSS [2/3]

Prezentare:
Resurse:
Utile:
Amuzament:

Laborator 4 - CSS [3/3]

Prezentare:
Resurse:
Utile:



Dezvoltarea sistemelor fizice utilizând microprocesoare

Acest curs vă propune să descifraţi câteva din tainele electronicii şi a felului în care partea de soft (pe care o cunoaşteţi atât de bine) interacţionează cu componentele hardware. Veţi afla cum funcţionează majoritatea componentelor electronice de bază, veţi avea posibilitatea să construiţi propriul circuit imprimat şi să lipiţi diverse piese (rezistori, tranzistori sau leduri) pe acesta, veţi avea posibilitatea să utilizaţi diverşi senzori (e.g. pentru lumină, presiune, prezenţă etc.) sau actuatori (e.g. leduri, motoraşe, etc.) sau de a utiliza componente specializate precum plăci de reţea, ecrane, interfeţe de comandă pentru motoraşe pas-cu-pas. În final, dacă veţi dori să faceţi un proiect personal, veţi putea participa la o competiţie în care fiecare proiect este punctat (puncte ce vă vor putea mări nota).

Există companii care sunt interesate de acest domeniu (IoT), câteva (ale căror nume nu le voi aminti) chiar în Iaşi.

Nu neaparat pentru a vă convinge, ci mai degrabă pentru că sunt mândru de proiectele colegilor voştri din anii trecuţi, iată câteva dintre acestea: Take a break, Cofee table, Remote controlled smart car, Cub leduri 4x4x4, CNC mic, CNC mare, CNC (mine), Raspberry Pi Game Console, Robot ce (încearcă) să îşi menţină echilibru, Jumping Jack, Bec telecomandat de la distanţă (prin Internet), Bomberman cu Arduino, Persistance of vision, Self Balancing Robot, Bluetooth controlled car who recognize trafic signs, Led Cube (144 leds on each surface), Mouse control interface, Tap clock, 8x8x8 led cube, Arduino synthesizer, Inteligent lightbulb controlled by Alexa, Timelapse tool, Infinity mirror, Masina evitatoare de obstacole, Ambilight, Arduino Arcade, Smarthome, Betele Bucuriei, Sonar, Tarantula, ESP on VGA,

Vă aştept şi pe voi (în primul semestru al anului 3) să îmi completaţi lista de proiecte interesante realizate în cadrul acestui curs.

Avem si un grup de facebook: Click aici!

Cursuri

  1. Aspecte organizatorice
  2. Introducere: Istorie Wiring / Arduino
    Prezentarea senzorilor şi a actuatorilor
    Hello World
  3. Introducere în limbajul Arduino
    IDE
    Arduino pe scurt
    Logică directă / logică inversă
  4. Principii din chimie
    Producerea şi redresarea curentului electric
  5. Fire, cabluri si rezistori
  6. Diode si tranzistori
  7. Ecrane
  8. Stocarea datelor
  9. Semnale
  10. Comunicare


Notare proiecte
Exemplu Documentatie Proiect

Laboratoare

Drivere CH341G

Continutul laboratoarelor va fi adaugat progresiv pe wikiul aflat la adresa: https://profs.info.uaic.ro/~arduino

Pagina de facebook a cursului: https://www.facebook.com/groups/ArduinoInfoIasi/.

Sponsori:

Multumim sponsorilor nostri (persoane fizice sau firme) pentru ca ne-au ajutat sa achizitionam componente necesare desfasurarii cursului.
  • Optymyze Iasi
    1Osciloscop
    1Statie de lipit
    1Raspberry PI 2
    1Sensehat pt. Raspberry pi 2
    7Ciocane lipit
    7Suport ciocan lipit
    7Aparate masura

  • Continental
     7Bluetooth Shield V2
    15Senzor Sunet Groove
    1516x2 LCD Keypad Shield
    15RTC Module
    15Senzor Temperatura si Umiditate

  • Sevio Solutions
    1VoiceBox Shield
    1GSM GPRS Shield a-gsm v2.68
    1NeoPixel Shield - 40 RGB LED
    1MP3 Player Shield
    1SI4735 AM & FM Receiver Shield
    1Music Instrument Shield
    1Capacitive Touch Shield - MPR121

  • Cosmin Vârlan
    15Arduino Uno
    15Ethernet Card pt. Arduino Uno
    15Placa prototipizare [400 gauri]
    50Photorezistente
    300Rezistente [220, 10k]
    100Butoane [push]
    15Senzori prezenta
    100LED alb
    100LED RGB
    100smd LED RGB
    1 Raspberry PI model B2
    1Multi function shield

  • Vlad Crăciun
    1Cub leduri 8x8x8
    10Matrice 8x8
    10Senzori distanta

  • Apostol Andrei
    1Arduino Uno [original]
    2Capacitive touch shield + crocodili
    1Pololu 3pi
    1LOL Shield
    1Multi function shield

  • Marius Olaru
    1Shield Ecran
    1RFID + tag-uri
    1Breadboard
    1Joystick
    1Keypad cu 16 butoane
    1Releu
    1Real Time Clock
    1Senzor umiditate
    1Servomotor
    1Stepper
    1Senzor temperatura
    1Microfon
    1Led RGB pe placa
    1Diverse piese

  • Draco Dragoş
    1Arduino
    2Shield ecran + keys
    1Shield Ethernet
    1Senzor prezenta
    1Senzor umiditate/temperatura
    14x digit display
    1Joystick

  • Paul Bencko
    2Arduino Uno (originale)

  • Niţă Lavinia
    1Arduino Uno (original)

  • Adrian Harabula
    2Carduri Micro SD

  • Maria Chistol
    2Carduri Micro SD

  • Andreea&Alexandru Ionita
    1Raspberry PI Zero


Acceptam orice fel de donatie de componente/shielduri compatibile cu Arduino.


Lucrări de licenţă

Nota*: Studentii care au colaborat cu mine in trecut (pe care deja ii cunosc sau macar i-am remarcat la laborator au prioritate). La fel studentii care au una din notele 9 sau 10 la o materie predata de mine (caz in care lucrarea de licenta trebuie sa fie in acel domeniu).

Nota**: Nu iau lucrari de licenta prin email (gasitul timpului pentru a ma contacta personal si capacitatea de a cauta in orar pentru a afla unde sunt la un moment dat sau cand am ore de consultatii il consider un test preliminar si eliminatoriu pentru acceptarea coordonarilor). [Cand ma contactati, va rog sa aveti si o idee despre ce vreti sa faceti - apreciez ideile care nu pot fi facute chiar de oricine (e.g. fara magazine online, biblioteci virtuale sau managere de alte tipuri)].

Nota***: Ca și exemplu de lucrare de licență, vă dau lucrarea mea: Rețele locale Virtuale.

Lucrări de licenţă din anii precedenţi:

Personal sunt mandru de lucrarile pe care le-am coordonat de-a lungul timpului si din acest motiv imi voi permite sa listez aici nu numai titlurile acestor lucrari de licenta ci si studentul care a lucrat pentru realizarea ei impreuna cu nota obtinuta (doar la partea de lucrare - partea de fundamente va apartine si nu am nici o contributie).

Personal cred (sau sper) ca si studentii cu care am lucrat sunt bucurosi sa fie afisati in aceasta lista, dar daca cineva doreste sa il elimin din lista (in baza legislatiei privind GDPR), il rog sa ma contacteze.

Iunie 2025

  1. Perju Mircea-Stefan
  2. Onisor Patricia
  3. Aciocanesa Bianca
  4. Mandrea Radu
  5. Tofan David
  6. Zosin Alex
  7. Barascu Bianca - BioShop (fructe si legume online)
  8. Stoica Marian
  9. Pricope Marius-Andrei
  10. Motelică Sandu
  11. Prunoiu Elena
  12. Neculau Eduard-Stefan
  13. Mariei Xenia

Iunie 2024

  1. Stroescu Tudor-Paul - Song Writer - Copilot
  2. Ioana Roibu - Joc Societate - Carcassonne
  3. Hrebenciuc Alexandru - ceva Arduino
  4. Alexandru Vicentiu - TW
  5. Cernat George Lucian - Trivia
  6. Cataru Stefan - SQL Wars
  7. Craciun Dragos
  8. Carp Razvan - Invata SQL jucandu-te
  9. Grasu Ioan
  10. Farcasi Alexandru
  11. Roman Lavinia
  12. BUSACO -> Grajdeanu Alexandru-Cristian - Interfata moderna pentru aplicatia ESIMS

Iunie 2023

  1. Ghiorghiu Ana Maria - Web Paint
  2. Axinte Calin Cristian - Social networking web app ce permite share si compilare de cod in-browser
  3. Lapteacru Cristian - Editor text in HTML (word / latex / syntax hilighter / etc)
  4. Bilan Iustin - Drona terestra
  5. Chelariu Rares Mihai - ITLearn - platforma pentru inatarea SQL
  6. Breahna Teodora - Arduino lights
  7. Ungureanu Alexandra -
  8. Bobu Dragos - Animatie pe un cub de leduri.

Iunie 2022

  1. Viziteu David Andrei
  2. Toma Andrei - InfoX
  3. Murariu Gabriela - ASK 2.0
  4. Dobos Alexandru-Cristian - SQL Game
  5. Todirisca Cezar - Cub Rubik (solver automat cu Arduino)
  6. Popa Claudiu
  7. Adelin
  8. Petrariu Florin-Iustin - Recunoaștere textuală: trasnformarea codurilor sursă din lucrările de control (de pe hârtie) pe calculator, compilarea și verificarea automatizată.
  9. Sotir Claudia
  10. Ursachi Gabriela

Februarie 2022

  1. Miron Dorin - Gizmos online (Gizmos este un board game)
  2. Adam Vasiliu
  3. AL Owe Mike - Tool pentru testarea automata

Iunie 2021

  1. Stoica George - InfoX
  2. Istrate Maria - Launchpad muzical interactiv realizat cu Arduino și Raspberry Pi
  3. Craciun Ioan-Paul - Bluetooth Controlled Car
  4. Dragoi Stefan - Generator de examene
  5. Voronca Mihnea-Stefan - Uniblog (blog universitar)
  6. Letos Eliza - Determinarea personalității pe baza grafologiei
  7. Prepelita Andrei - FII CLASS MANAGER - Sistem de evaluare pe parcursul unui semestru
  8. Harbuzariu Florin - Audio Tag & Playlist Editor
  9. Miron Dorin - Gizmos online (Gizmos este un board game)
  10. Adam Vasiliu
  11. AL Owe Mike - Tool pentru testarea automata

Februarie 2021

  1. Trofin Georgiana - JS pentru exercitii BD
  2. Cebotari Radu - editor de scheme E/R, UML si pentru baze de date relationale realizat in JS (vanilla). Se va tine cont de teoria de la BD. Cei care doresc aceasta tema vreau sa imi prezinte ce au mai facut in JS inainte. Printr-un sistem de autentificare se vor tine minte toate schemele apartinand unui anumit utilizator (autentificarea si stocarea vor fi facute pe un server PHP).
  3. Corniciuc Oana- Sistem de manipulare a fisierelor (gen MS-dos) cu posibilitatea de afisare a imaginilor pe un ecran si a sunetelor (gen midi/wav) la un difuzor.
  4. Paduraru Teodor - Comanda de pe telefon (prin bluetooth) a unor dispozitive hardware - precum incuietoarea de la usa, verificarea valorii unui senzor de temperatura sau dat drumu la centrala sau la o veioza. Dispozitivle de mai sus vor fi "ancorate" de un procesor atmel (arduino) si comnicarea intre telefon si arduino trebuie securizata prin implementarea unor algoritmi criptografici "light".
  5. Mihai Elena - Manager prezente si punctaje intermediare studenti

Iunie 2020

  1. Raducanu Andrei - Slider DSLR
  2. Pascal Ioana - Serviciu web pentru compilarea si testarea surselor C/C++
  3. Todireanu Valentin - Arduino Password manager
  4. Timofte Andrei Teodor - Sistem de comunicare intre mai multe Arduino care sa includa "idei" din stiva tcp/ip (e.g. comunicare cu confirmare, fara confirmare, CRC, segmentare de informatii (MTU) etc.)
  5. Ciobanu Ionut - Sistem de comunicare cu verificare intre doua Arduino
  6. Cebotari Radu - editor de scheme E/R, UML si pentru baze de date relationale realizat in JS (vanilla). Se va tine cont de teoria de la BD. Cei care doresc aceasta tema vreau sa imi prezinte ce au mai facut in JS inainte. Printr-un sistem de autentificare se vor tine minte toate schemele apartinand unui anumit utilizator (autentificarea si stocarea vor fi facute pe un server PHP).
  7. Corniciuc Oana- Sistem de manipulare a fisierelor (gen MS-dos) cu posibilitatea de afisare a imaginilor pe un ecran si a sunetelor (gen midi/wav) la un difuzor.
  8. Paduraru Teodor - Comanda de pe telefon (prin bluetooth) a unor dispozitive hardware - precum incuietoarea de la usa, verificarea valorii unui senzor de temperatura sau dat drumu la centrala sau la o veioza. Dispozitivle de mai sus vor fi "ancorate" de un procesor atmel (arduino) si comnicarea intre telefon si arduino trebuie securizata prin implementarea unor algoritmi criptografici "light".
  9. Mihai Elena - Manager prezente si punctaje intermediare studenti
  10. ??? - VR streaming (jocuri ce ar putea fi jucate cu o casca VR pe calculator sa fie facute streaming pe telefon ca sa poata fi jucate cu o casca de asta de plastic de 20 de lei...)
  11. ??? - Aplicatie android pentru realizarea fotografiilor 3D (sfera) (Imaginile generate sa poata fi vizualizate cu acest viewer. Aveti acolo si cateva sampleuri de astfel de imagini 360.)
  12. ??? - in anii trecuti au fost o serie de studenti care au facut aplicatii pentru recuperarea de imagini. Ar fi interesanta realizarea unei aplicatii care, pentru sunetul obtinut de la o placa veche de pick-up sa elimine pocniturile ce apar din cauza zgarieturilor. Audiati primele 10 de secunde din acest exemplu de soundtrack
  13. ??? - Crearea unui limbaj de scripting pentru arduino (limbajul va permite accesul in mod simplu la senzori si la alte componente ce pot fi comandate si va permite accesul simultan la acestea - deci vor fi simulate fire de executie pentru a le accesa).
  14. Iavorschi Florin - Generator teste pentru examenul BD

Februarie 2020

  1. Onica Marian Viorel - manager optionale in cadrul FII

Iunie 2019

  1. Ungurean Alexandru - Sistem distribuit pentru compilarea si verificarea problemelor C/C++
  2. Bosînceanu Lucian - Aplicatie desktop care sa comunice cu Arduino si sa ii transmita culorile pixelilor de pe marginea ecranului. Arduino va aprinde o serie de leduri RGB aflate pe spatele monitorului cu acele culori intr=o incercare de simulare a tehnologiei ambilight existenta la televizoarele Philips. Moduri extra: music synced, night lights.
  3. Covaliu Lucian - Clipboard Manager
  4. Jitaru Madalina - Realizarea unei suite de aplicatii (pt Fac. de Filosofie - Comunicare si relatii publice)
  5. Stoleru Andrei - Evaluare profesori MK II
  6. Seniuc Bogdan - Framework pentru portarea jocurilor in cadrul platformei android
  7. Munteanu N. Andrei-Stefan - FII Website
  8. Harbuzariu Alexandru - Aplicatia de la BD refacuta masiv in PLSQL

Februarie 2019

  1. Minea Vlad - Sintetizator cu Arduino
  2. Recianu Ciprian - PPT easy remote
  3. Boca Bogdan - Poker Planning
  4. Marinov Bogdan - SQL in google tables
  5. Ghibirdic George - Manager magazin in java
  6. Irimia Iustin - realizarea unei aplicatii de tipul teamview (care sa permita screen sharing si interactiune cu calculatorul colaboratorului + transmitere de sunet / text)
  7. Stanciu Emilian - Aplicatie pentru teoria de la BD (algebra relationala, dependente, forme normale, ...)
  8. Nane Gabriela - Afisare parametri calculator cu Arduino (+remote ?)
  9. Musca Ioana ?
  10. Andrei Stefanel Ciprian - CNC cu cod arduino scris de la 0

Iunie 2018

  1. Chilaboc Ecaterina - X&0 (5x5) - Arduino + plexic
  2. Babei Daniel - Plotter vertical
  3. Citea Alexandra - Sisteme monitorizate masini (GPS, CAN BUS etc...)
  4. Ursachi Georgiana - Recunoasterea florilor utilizand retele convolutionale in realitate augumentata
  5. Insuratelu Madalina - Dreseaza-l pe cutzu virtual.
  6. Popa Ileana - Captain Sonar
  7. Asaftei Andreea - PLSQL Kit
  8. Scortanu Stefana Raluca - Managementul studentilor - catalog in timpul semestrlui
  9. Arhip Andrei - BD app
  10. Savescu Sabina - BD app
  11. Nemtoc Ciprian - Robot echilibristica + Line follower
  12. Sandulache Denisa - Recunoasterea automata a semnelor de circulatie
  13. Stolnicu Simona - Image deblurring
  14. Iosub Stefana - Arduino Music Player (cu shieldul de instrumente)
  15. Popa Anca Teodora - Image infill
  16. Chelaru Andrei - Mini CNC pentru realizare de PCBuri
  17. Vicol Robert - Teste grila pe web (single/multi player)
  18. Stolniceanu Stefan - Platforma Control Smart Home
  19. Miron Alexandru - Steganografie
  20. Rusu Gabriel - Tower Defense Engine
  21. Soficu Corneliu - Aplicatie evaluare profesori
  22. Cirdei Constantin - Manager dispozitive fizice ( ca si mydevices.com/cayenne)
  23. Sitaru Ioana - Recunoastere simboluri Latex (in principal egalul ala stramb)
  24. Lacatusu Daniel - predictie in joc de tip Stickman
  25. Săvoaia Mădălin Marian - Joc de cărţi generalizat (iOS)
  26. Marinov Bogdan - SQL in google tables
  27. Ghibirdic George - Manager magazin in java
  28. Mazilu Florin - Online Arduino Manager
  29. Chicos Raluca - Cabinet veterinar: web+arduino
  30. Moscu George - PLSQL checker
  31. Burduja Cristian ?
  32. Stavarache Simona ?
  33. Ursu Vlad - arduino password manager
  34. Iordache Roland - Carcassone
  35. Pascaru Ilona - ?

Februarie 2018

  1. Covalciuc Friderika - Calendar
  2. Relenschi Razvan - Home Control
  3. Pirau Mario - Rezolvarea automata a expresiilor logice scanate
  4. Hirtan Constantin Daniel - Navigarea eficienta a unui labirint ciclic utilizand Polulu
  5. Ciobanu Ionela Alexandra - Site inchirieri

Iunie 2017

  1. Orzu Ionuţ - Web Messenger
  2. Prisecaru Cătălina - Guess my body posture
  3. Predoaia Ionut - Manager bonuri fiscale
  4. Al Owe Mona - Doodle Images Recongintion with Convolutional Neural Networks
  5. Cuzuc Alin - Auctioneer - sistem pentru lictatii online
  6. Cazuc Razvan - Subtitle synchronizer
  7. Grigoruta Alexandru - Robotzi
  8. Balan Vladmir - MP3 Editor

Februarie 2017

  1. Cernescu Laurentiu Marian - Maze VR
  2. Rusu Raluca - Morse code generator/analyzer/reader
  3. Galca Iulian - Harpa virtuala
  4. Cucos Adrian - Candy shop
  5. Nita Lavinia - Lost in the maze
  6. Radu Alin Cosmin - Catalog online
  7. Stoleru Andrei -
  8. Crețu Eusebiu - SQL Wars
  9. Nane Gabriela
  10. Cazacu Cosmin

Iunie 2016

  1. Stefanuca Ionel - soft antiplagiere PLSQL
  2. Bejinariu Madalina - [QR Restaurante]
  3. Tofan Eduard - SQL Wars
  4. Oprea Andra-Maria - Vizor smart (utilizand raspbery pi 2 si o librarie pentru recunoastere faciala)
  5. Damoc Robert - Electronicus (algoritm pentru realizarea placilor PCB cu ajutorul CNCului)
  6. Bencko Paul - CNC (Realizarea de la 0 a unui CNC industrial)
  7. Ruxandra Bucos - 3D scanner (Scanarea obiectelor de dimensiuni mici in vederea imprimarii la o imprimanta 3D)
  8. Nita
  9. Cretu Eusebiu - SQL Wars
  10. Nane Gabriela
  11. Galca Iulian
  12. Cucos Adrian
  13. Cazacu Cosmin

Februarie 2016

  1. Scaesteanu Catalin - QuizMe

Iunie 2015

  1. Chiricioaei Ramona - Verificator CTL
  2. Nastasa Laura - Eliminarea obiectelor din imagini
  3. Toma Silvia - Arduino: X ?i 0 3D
  4. Munteanu Cristian - Sculptor 3D
  5. Corbu Oana - Test your database skills
  6. Stefanica Cosmin - MADCAT: Rover autonom cu control prin Bluetooth
  7. State Alexandru - Studiul unui sistem criptografic in baze de date
  8. Botez Bianca - Transfer de fisiere Peer-to-peer sincron si asincron
  9. Bejenaru Oana - ArduinoTetris
  10. Stan Stefan - Security Protocols Checker
  11. Ursulescu Andreea - Challenge Yourself
  12. Puiu Mara - Scaner 3D
  13. Nane Gabriela - presenter
  14. Ciosu Andreea - Load Balancing (al strazilor) folosind GPS
  15. Honceru Mihaela - DB auto test generator

Iunie 2014

  1. Grigore Emil - Steganography (images/sound)
  2. Minzat Diana - proc imagine
  3. Ursache Claudiu Cristian - Verificator de similtudini ale codului
  4. Hurjui Andreea - Multiagent Knowledge
  5. Grigoriu Cristiana - Treasure Hunt
  6. Musteata Florin - Retele P2P
  7. Fasie Ana - LoLz code compiler
  8. Ungureanu Andreea - Sintactic proover for LP (SD0)
  9. Burghelea Alexandru Marian - Arduino Spin Screen
  10. Paduraru Bogdan - Multiplexare (arduino)

Iunie 2013

  1. Ghitun Paul Adrian - HDR
  2. Gherghel Lucian - generator QR codes
  3. Judele Bogdan - Anonim check
  4. Aionitoaie Corina - realizarea unei negativului unei melodii utilizand instrumente "digitale"
  5. Cebanu Ghenadie - Panoramic
  6. Dima Teodor - Social Interactions in multiagent systems
  7. Agache Andrei - Obiective turistice in Romania
  8. Balan Cosmin - Autentificare bazata pe timpii de tastare
  9. Asandei George - Sound Processing and identification
  10. Simion Vlad - ?!
  11. Fasie Ana - Agent interfata

Februarie 2013

  1. Amarandei Claudiu - MP3 AutoTAG(er)
  2. Lazar Andrei - Human Computation - Identificarea obiectelor din imagini

Iunie 2012

  1. Dulceanu Dan Constantin - TikZ Editor in Flash
  2. Serban Cristina - Anonymity Checker
  3. Miorcaneanu Andrei - Unity Game devlopment
  4. Bradu Dan Gabriel - Garbage Collect
  5. Chisca Stefan - LTL / CTL checker
  6. Pasat Tiberiu - Tower Defense
  7. Nicolaescu Adrian - Java Obfuscator
  8. Ibanescu Bogdan - Latex Editor
  9. Perietanu Alexandru - Timeline
  10. Valachi Mihai - gamedev
  11. Nastasa Radu - Editor de imagini
  12. Lazar Andrei - Human Computation - Identificarea obiectelor din imagini
  13. Daniela Badea - HDR
  14. Cimpianu Marius - Realitatea imbogatita - aplicatii
  15. Ifrim Andrei - Verificator sintactic a formulelor valide din LP
  16. Cojocaru Victor George - EasyLogic - aplicatie didactica pentru explicarea unor concepte din logica
  17. Urse Andrei - Look Alike - cautarea imaginilor asemanatoare dintr-un calculator
  18. Dumitru Cristina Elena - PaperConnect - conexiunea dintre articolele stiintifice dintr-un domeniul pe baza referintelor bibliografice

Februarie 2012

  1. Petrea Adrian Catalin
  2. Craciun G. Stefan Ciprian

Iunie 2011

  1. Pascariu Oana Alexandra - TikZ Editor (Editor de imagini pentru Latex)[de adaugat descriere]
  2. Puiu Bogdan - Delta robot dezvoltat pe platforma Arduino
  3. Gradinariu Bogdan - Fleet tracking
  4. Frunza Daniel - HumanComputation
  5. Coscotin Vasilica - I see you - aplicatie de tip chat care sa utilizeze tehnologiile Adobe (Stratus) pentru conectarea directa intre doi utilizatori si permiterea streamingului direct intre acestia fara a utiliza un server intermediar [aplicatie Adobe AIR].
  6. Ciprian Redinciuc - Sync - program pentru sincronizarea automata a subtitrarilor, bazat pe amprenta audio a coloanei sonore existente in film.
  7. Cicoare Diana - DepoManager
  8. Petrea Adrian Catalin - LTL, CTL Checker (Model Checking) [de adaugat descriere]-->
  9. Craciun G. Stefan Ciprian - Aplicatia de la logica de anul 1 (cea didactica)[de adaugat descriere]-->
  10. Lupu Marinei Emanuel - Ihy Editor (Editor audio)
  11. Valachi Mihai - gamedev
  12. Ibanescu Bogdan - Latex Editor
  13. Strungaru Anda Ioana - Image manager - O aplicatie care cauta imaginile de pe calculatorul personal, le indexeaza, gaseste duplicate (pe baza analizei imaginilor) etc.
  14. Tiba P. Alexandru Catalin - HDR Image creator - din trei sau mai multe imagini cu timpi de expunere diferiti se pot realiza imagini cu o calitate a detaliilor mai mare decat oricare dintre cele trei poze. IMaginile sunt formate prin analiza imaginilor si construirea unei imagini astfel: zonele supraexpuse din imaginea supraexpusa vor fi inlocuite cu zonele subexpuse din celelalte imagini, zonele subexpuse (din imaginea subexpusa) va fi inlocuita de portiuni din imaginea supraexpusa sau cea cu timp normal de expunere etc. Un exemplu gasiti aici.
  15. Perietanu Alexandru - Timeline - Aplicatie-log care permite marcarea evenimentelor la care o participat o persoana de-a lungul timpului, posibilitatea de adaugare de news, imagini, sunete, filme (etc) (+twitter,+facebook), de exportare a unui CV. [Ar putea fi folosit si in alte contexte - pentru o conferinta- de exemplu prezentarile defalcate pe zile sau cum se va intampla o conferinta, sau un album de vacanta, sau al unei promotii.]-->
  16. Manea Razvan - Realitate imbogatita pe mobile ?!?![de adaugat descriere]-->
  17. Bulai Teofil Eduard - Strategic Math50469

Regulament Practica SGBD

Privind Cursul

  1. Daca ati intarziat, va rog sa intrati in liniste. De asemenea, va rog sa inchideti telefoanele mobile sau sa le puneti in modul silentios.
  2. Prezenta la curs nu este obligatorie (dar poate fi recompensata).

Privind punctarea

  1. Studentii vor veni la laborator impreuna cu grupa din care fac parte (exceptie de la aceasta regula se poate face doar daca profesorul de laborator a fost de acord cu o schimbare si aceasta schimbare va fi permanenta si de la inceputul semestrului; in cazul in care studentul se muta de la un profesor la altul, ambii profesori trebuie sa fie de acord cu schimbarea). Nu se vor acorda puncte la alte grupe/laboratoare.
  2. In primele 30 de minute ale laboratorului profesorul va explica concepetele noi arondate laboratorului, concepte pe care le puteti studia in prealabil sau dupa aceea pe pagina de wiki a laboratorului. Dupa aceea profesorul va propune unul-doua exercitii pe care sa le rezolvati in timpul laboratorului si care vor valora maxim 5 puncte.
  3. Unele laboratoare vor avea arondate o tema ce va fi prezentata in urmatorul laborator, pentru fiecare tema rezolvata corect se pot obtine 2 puncte.
  4. Nu se ofera puncte din oficiu (cu exceptia celor pentru prezenta la curs - care sunt oarecum "gratuite"). Doar ceea ce lucrati va fi punctat.
  5. Se pot obtine maxim 95 de puncte din oricare dintre activitatile:
    • 50 puncte din activitatea la laborator (maxim 5pt/laborator, aplicabil laboratoarelor din saptamanile 2,3,4,5,6,7,9,10,11,12).
    • 20 puncte din teme (max 2 puncte pe tema, de 10 ori)
    • 10 puncte din prezenta la curs (vor fi 5 prezente a cate 2 puncte fiecare).
    • 10 puncte pentru un exercitiu/proiect mai "serios" ce va fi pus dinainte pe wiki si va putea fi prezentat in saptamanile 13-14
    • 5 puncte pentru interesul deosebit manifestat pentru aceasta materie
  6. Nici una dintre activitatile de mai sus nu este obligatorie, dar daca doriti sa promovati materia trebuie sa aveti macar 35 de puncte.
  7. Nota finala va fi urmatoarea:
    • 35 - 40 puncte = nota 5
    • 41 - 48 puncte = nota 6
    • 49 - 58 puncte = nota 7
    • 59 - 70 puncte = nota 8
    • 71 - 84 puncte = nota 9
    • 85 - 90 puncte = nota 10 - obligatoriu temele din sapt. 13/14
  8. Evaluarea fiind una de tip practic (si numele materiei afirma acest lucru) nu va exista examen in sesiune si nici contestatii. Odata semestrul incheiat nu vom face decat sa punem notele.

Pedepse

  1. Orice incercare de frauda (copiat, plagiat = luat de pe net fara a publica sursa) va duce la anularea tuturor punctelor deja luate sau pe care studentul le va lua. In aceste conditii materia nu va mai fi promovata
  2. Incapacitatea studentului de a explica codul pe care sustine ca l-a scris va duce la anularea punctajului pentru acel laborator.

Diverse - nu neaparat reguli.

  1. Profesorul (de la curs sau laborator) nu este obligat sa va raspunda la emailuri. Personal, incerc sa fac acest lucru, dar nu imi iese intotdeauna. Daca nu ati primit un raspuns in 48 de ore, reveniti. Fiti scurti si la obiect in mesajele pe care le trimiteti.
  2. Daca profesorul de laborator nu va poate raspunde la vreo intrebare legata de regulament, contactati-ma si voi clarifica situatia.

Subiecte de discutat

Subiecte

Subiecte admitere din anii precedenti
Exemple BAC 2020
Exemple BAC 2021
Subiecte bac informatica intensiv Solutii ?
Subiecte bac informatica neintensiv
Programa info intensiv

Materiale Bibliografice

Cormen (in limba romana) Sau, pentru cei care nu stiu sa citeasca: MIT Introduction to Alghorithms - Video
Siruri de caractere
Grafuri

Videos

Quicksort
Backtracking

Folderul cu ponturi

Aici !

Proiecte TW

DoW (DBadmin @ Mobile Web)

Scopul acestui proiect Web este realizarea unei variante optimizate vizand interactiunea optima cu utilizatorii ce recurg la platforme mobile (telefon, tableta) pentru a avea acces la functionalitatile unui manager de baze de date relaţionale – similar variantei Web clasice a instrumentului Adminer. Acest sistem modular, recurgand la (micro)servicii Web, va oferi suport pentru editari colaborative de comenzi SQL si de generare de cod-sursa in diverse limbaje de programare (minimal, PHP si Java). Ca inspiratie, de experimentat DB Fiddle.

In<form>atiX

Să se implementeze o aplicație web destinată elevilor de liceu ce are ca scop învățarea programării prin intermediul de probleme. Problemele informatice vor fi propuse de anumite clase de utilizatori (profesorii) și vor fi aprobate de către administratori. O problemă poate avea anumite TAG-uri (ca de exemplu: usoara/medie/grea, capitolul informatic din care face parte e.g programare dinamica, bkt, etc.) Profesorii vor putea construi clase și adăuga elevii (care au deja cont) în aceste clase în baza unor identificatori (email, username, etc.). De asemenea, profesorii vor putea da teme fie propunând probleme fie alegând din mulțimea de probleme existente. Elevii vor putea să rezolve probleme și să trimită soluțiile lor pentru o evaluare realizată de către profesor, vor putea comenta la o anumita problema pentru a oferi ponturi colegilor sau marca problemele cu un număr de stele (1-5). Problemele vor putea fi accesibile altor aplicații web prin intermediul unui API (REST/GraphQL). De asemenea o problema poate fi exportata/importată într-un format open (XML / JSON / CSV, etc.) Se vor construi rapoarte oferind statistici pentru utilizator (cate probleme a trimis, cate sunt corecte, etc.) si rapoarte privitoare la fiecare problema (cati utilizatori au incercat-o, cati au reusit sa o faca, etc.).

SQL-Two(SQL Tutoring)

Să se realizeze o aplicație web menită a facilita invățarea limbajului SQL de către începători. Administratorii aplicației web vor putea introduce întrebări SQL din diverse capitole ce trebuie a fi stăpânite de către elevi (e.g JOIN, GROUP BY, subinterogari, etc.). Restul utilizatorilor înregistrați (elevii) vor putea răspunde la întrebări și vor fi obligați să formuleze propria problemă după ce au răspuns la un număr de 20 de întrebări. In formularea problemei trebuie să apară și răspunsul corect pentru ca soluția dată de colegi să poată fi verificată versus răspunsul corect. Verificarea corectitudinii răspunsurilor va fi realizată de către un serviciu web (ce poate fi implementat de dvs prin executarea interogărilor pe un server SQL la alegere). Interogările ce vor fi propuse spre rezolvare vor fi mereu cele care au mai puține încercări (au fost date la mai puțini utilizatori spre rezolvare). După rezovarea unei interogări un elev poate să o marcheze ca grea / medie / ușoară (sau chiar greșită) și este de preferat ca ordinea în care interogările sunt furnizate să fie graduală in functie de dificultate. Prin intermediul unui API (REST/GraphQL), o aplicație externă va putea accesa, pe baza unui identificator sau a unei categorii cele mai interesante interogări cu eventualele comentarii ale elevilor ce au rezolvat interogarea. Se va permite exportarea de întrebări într-un format deschis (XML / JSON) sau importarea acestora (diferența constă că la import va trebui să existe în fișier și răspunsul corect). Se vor realiza rapoarte in ceea ce priveste clasamentul sau diverse statistici asupra interogarilor aflate in baza de date.

WeGa (Web Gardening)

Să se dezvolte o aplicație Web de tip asistent digital pentru cultivarea florilor de primăvară (lalele, zambile, narcise etc.) și vânzarea lor. Un utilizator va putea gestiona mai multe culturi concomitent. Astfel, aplicația va primi date de interes de la o serie de senzori, precum umiditatea solului, temperatură ambientală și un flux de imagini vizand dezvoltarea plantelor monitorizate. În funcție de valorile senzorilor și perioada de creștere a plantei cultivate, se dorește ca aplicația să sugereze acțiuni de irigare, ajustare a temperaturii si/sau luminozitatii, recoltare. Pentru optimizarea procesului de vânzare, utilizatori interesați de achiziționarea de flori își vor putea exprima interesul de achiziție și vor fi notificați (via mesaje prin e-mail și notificări în cadrul unui browser Web) când florile de interes sunt gata de achiziție. Momentul de recoltare/vânzare se va implementa pe baza unei analize a ponderii culorilor din fluxul de imagini. Senzorii și fluxul de imagini se vor genera printr-un serviciu Web adițional.

PlaCo (Platform for Constructing)

Sa se realizeze o aplicatie WEB care sa puna in legatura profesionistii in constructii cu eventualii beneficiari. Pentru fiecare firma de constructii se va retine minim: nume firma, contact, zona geografica, profil (aria profesionala - exemplu: finisaje interioare, lucrari structura, AG (antrepenor general - care poate subcontracta toate lucrarile in cazul in care nu detine lucratori specializati pentru tipul de lucrare dorita) etc. - se vor putea adauga si alte subdomenii "on the fly"), protofoliu de lucrari (unde se vor putea viziona lucrari terminate ale respectivei firme - imagini). Clientii vor putea sa isi incarce proiect tehnc, deviz de lucrari sau descriere a ceea ce au de facut pentru a primi o cotatie (pret) a lucrarii si vor putea organiza licitatii pentru o anumita etapa. In cazul in care clientul are nevoie de mai multe firme care nu au aceeasi specializare, va putea selecta firma dorita pentru fiecare operatiune in parte. In final clientii vor putea vizualiza costurile totale si dupa efectuarea lucrarii vor putea da un rating firmei contractate sau adauga comentarii (pozitive/negative). Ratingurile si comentariile vor putea fi moderate dintr-un cont de administrare. Functionalitatile esentiale vor fi expuse catre aplicatii printr-un serviciu API (REST). Inspiratie: freelancer.com

M-PIC

Se dorește realizarea unei aplicații web de tip agregator prin intermediul căreia un utilizator va putea efectua managementul fotografiilor pe care le are stocate pe diverse platforme ce permit distribuirea de fotografii (e.g., Instagram, Unsplash, Reddit, Twitter etc.). Aplicația va putea să preia imaginile personale din măcar două dintre platformele menționate împreună cu comentariile, evaluarile (ratings) sau alte elemente de interes despre acestea: tag-uri, numarul de partajari, dimensiuni etc. Sistemul va pune la dispozitie facilitati de cautare multi-criteriala. Suplimentar, se va oferi posibilitatea de plasare (upload) a unor fotografii noi pe aceste platforme. Continuturile grafice vor putea fi editate în cadrul aplicației prin aplicarea de diverse filtre CSS, definirea de măști sau de zone de interes care pot fi adnotate cu diverse cuvinte-cheie sau utilizate pentru a decupa zone de imagini ce vor putea fi folosite în colaje de fotografii sau în realizarea de diverse animații CSS. Imaginile, împreuna cu prelucrările efectuate pe acestea, vor putea fi puse la dispoziție public (sau privat) prin intermediul unui serviciu Web REST/GraphQL. Bonus: prelucrarea meta-datelor EXIF, IPTC, XMP sau ICC prezente in fotografii.